Navarotai Automobilyje

Taigi kol nėra kaip išsiaiškinti signalų iš automobilio kuro sanaudų laido. Pasidariau nors termometra laikinai:) Tokios karštos dienos būna, tai įdomu pasižiūrėti kiek tos temperatūros yra..  Šitam reikalui nadojau Nokia 3310 LCD ir DS1624 temperatūros daviklius.

working

Išsiėmęs spidometrą, parsinešiau ant stalo  ir pradėjau ardyti 🙂 Aš jį seniau esu buvęs išėmęs tai žinojau kad ten kur turėtų rodyti pavaras ir temperatūrą buvo tik plastmasės gabalas uždėtas:) Iš pradžių galvojau gal nieko nepjaustyti ir tik išėmus ta plastmasės gabalą, dėti LCD, bet LCD buvo per siauras tokiam tarpui.. o beto butu reikėję taikyti teksto aukštį, kad pataikyti į tas dvi juosteles..

cover

Tai visdėlto nusprendžiau išpjauti tą vidurinę juostelę.. Ir normaliai atrodė išpjovus 🙂

cut

Bet vistiek dar reikėjo išpjauti ir tą plastmasę, kuri tiosiog uždengdavo skylę 🙂 Pasidariau trafaretą naujos plastmasės darymui iš kartono 🙂 ir pasimatavau ant LCD kiek vietos užims duomenys..

form

viską išsipjausčius ėmiau darytis platą kontroleriui (Atmega8). Padarius viską, įrašiau firmwarę, kurią buvau pasidaręs breadboard’e. Viską dariau šiek tiek paskubomis ir netyčia palikau RESET koja nepajungtą iki galo.. Pajungiau 10k rezistorių, pajungiau 100nF kondencatorių.. kondencatoriaus antrą galą pajungiau i GND, o kad 10k rezistorių pajungti į VCC ir pamiršau.. 🙂 Pajungiau programatorių STK500v2 ir taip keistai LED mirga.. nu galvoju kas čia dabar..  iš pradžių pagalvojau, kad čia gal dėl induktoriaus ant AVCC pino.. atjungiau jį, žiūriu, kad vistiek ten ta įtampa tebėr.. pasirodo viduje jie yra sujungti.. Paskui pastebėjau, kad tas RESET nepajungtas.. padariau jumper’iuką ir pajungiau į VCC. Dabar LED jau užsidegė normaliai 🙂 įsijungiu AVR Studio.. bandau jungtis prie programatoriaus, o man išmeta pranešimą: Getting revisions.. HW: 0x02, SW Major: 0x00, SW Minor: 0x00 .. OK ir iškart siūlo upgradinti į antrą versiją.. o bandant upgradinti neberanda programatoriaus.. nors paspaudus Cancel vėl galėjau programuot, bet kaskart jungiant siūlo upgradinti.. išardžiau ta programatorių ir pasiemiau senaji LPT programtorių.. Nuskaičiau firmware, iš išvaizdos daug maž viskas atitiko.. bet vistiek įrašiau iš naujo.. ir meginau jungtis AVR Studio.. šį kartą viskas gerai: Getting revisions.. HW: 0x02, SW Major: 0x02, SW Minor: 0x0A .. OK.. iškart pasikeitė Major ir Minor.. Taigi užprogramavau pagaliau termometrų ir voltmetro kontrolerį

formlcd

Dar truputi pakoregavau LCD draiverį, kad rodytų invert.. 🙂 (juodas fonas raudonos raidės). Tik įdėjus į spidometrą buvo vienas blogas dalykas.. kadangi aukščiau stovi lemputės ir jų sekcijos tai mano LCD negalėso stovėti aukščiau .. Todėl taip nusileido raidės..  Geriausiai būtų, jei turėčiau tokio dydžio LCD, kad užsidėtų vietoj visų tų lempučių ir viską padaryti, kad rodytų tame pačiame LCD. Ir gavosi kas gavosi 🙂

ilumi

Dėl sensorių vietos tai galvojau galvojau kur juos nuvesti.. tai vieną išvedžiau po kapotu (bet ne prie pat variklio:) ) nuvedžiau beveik į sparną.. o vidinį pakišau prie ričiago 🙂  per laiką gal pastebėsiu ar gerai ar nelabai .. 🙂 o kol vaikščiojau pirmyn-atgal (troba – mašina) ir atskrido vabalas.. vabalas.. vabalas.. 😀

vabalas

Gaila sunku suprast mastelį, bet buvo kokių 2cm ilgio jis, nuo galvos iki užpakalio.. 🙂 kojos kaip voro.. bet su sparnais.. 🙂 Taigi gal kas žinosite kas jis toks? 🙂

2 Responses to “Navarotai Automobilyje”

  1. Matas says:

    O iš purkštukų atsidarymo laiko nenori išskaičiuot sanaudų? 🙂

  2. admin says:

    iš ten ir bus 🙂